Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

torsdag 30. september 2010

Fjelltur, traktor og shit feske

Utrolig gledelig når ei som ikke har vært på fjelltur på 5 år, spør om jeg vil bli med å gå turer sammen med henne :D Ingrid er ei av mine veldig gode venninner, ei jente som stråler mer og mer for tiden og er til stor glede for de rundt seg. Ingen problem å ha med sånne humørfylte folk på tur! Målet vårt er at begge to skal stå på Skarsettind en dag, men Gulberget med sine 6 poster holder for en liten stund. 

vi gikk på post 1

og post 6.

 på post 6 er det nydelig utsikt utover vårt fine Bud fiskevèr(bak flaska) og langt ut i havgapet

Litt nedom toppen dukker det opp en fin fjellhylle i solveggen,
 og der er det veldig fint å sitte og se utover

Vi til og med klatra opp gjennom en bergsprekk! Skarsettind ser lovende ut :)
 Tusen takk for turen, Ingrid :D Gleder meg allerede til neste!

Flirer hver gang..
Lydia
  og det går opp for oss at vi bor virkelig ut på landet når ungdommen kommer kjørende til videregående med traktor.
Måtte ta et nærmere bilde så dere kan se terningene i vinduet!
Denne gangen var det faktisk bare to personer inni, og musikken på et normalt nivå.
På nettet finnes det forum hvor ungdomsbønder diskuterer hvordan man burner med traktor. Glad jeg ikke er såå harry. For jeg bor lenger ut ved havet,
og der råner vi heller med båt ;)   

Etter skolen tok jeg med Anita på fisketur 
Bud og Gulberget i bakgrunn
Anita var i ekstase, "aldri fått så mye fisk på en gang før!!"
He he, ho fikk to fisker.. det er visst ikke mye fisk å få på Ål!

Godt du kom deg til Bud jenta mi :)

Syntest det var artig nok å se på når Anita fiska, og så fikk jeg gjøre opp fisken :)
Fisketips: Fisken avlives lett med et hardt slag i nakken eller man kan sette to fingre inn under hodet ved gjellene og så vri hodet bakover. Buken sprettes opp fra analåpningen og frem til halsen slik at innvollene kan tas uskadd ut.

Innvollene er delikatesse for måsene

Bjørnsund, Solveig og Kjell Olav
Ute på fiskeplassen ved Oddænj(Oddene) møtte vi kjentfolk :) Tvillingsøskenbarna mine var også ute for å prøve fiskelykken. Utenom en makrell de kastet uti igjen, hadde visst Anita fisket opp all seien som var å få den kvelden, så de fikk hjemmebakte boller med oss som trøst..
 Takk fær æn fole koselig fesketur, Anita :D

Ingen kommentarer: