Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

lørdag 7. mai 2011

God investering

Det å investere i en vintervåtdrakt skulle vise seg å være en innmari god investering av flere grunner! Med vintervåtdrakten kunne ryddingen til årets badesesong nemlig begynne allerede før sneen smeltet. Dermed slipper jeg å bruke opp varme, verdifulle sommerdager på tangryddingen ved flytebrygga vår :)



Og ikke minst får drakta frem de fineste skjønnhetstrekkene som klistra bollekinn og kanintenner.
 Vakkert! løp og kjøp damer..

 

Ja, det er artig for kidsa å kaste stein i havet, men vær så snill å IKKE la dem gjøre det ved flytebrygga. En liten stein er nok til at store tangplanter kan gro, og dermed må jolla fylles opp unødvendig mange ganger! TAKK :)






Drakta er spesielt kjekk å ha når slike klypende krabber dukker opp i tanget..




 
Heldigvis var ikke krabba så stor som det kanskje kunne se ut som,




men heller av den lille søte sorten :)



 
Det er på vintertid at det er klårest og flottest i den ufattelig vakre verdenen under vannoverflata. Dessverre har det ikke blitt noe dykking siden jeg tok lappen i Mjøsa (2m sikt i groms) og dykket i Fillipinene (Malapascua) for nærmere tre år siden, men drømmen er å kunne se hva kysten her ute har å by på. Mørekysten er jo faktisk rangert som et av verdens ti beste dykkesteder på grunn av fantastisk flotte tareskoger, mye fiskeliv og spennende vrakdykking.





Med vintervåtdrakta kan jeg få en forsmak på dette mens jeg snorkler i Bud.
Denne fine "tareblomsten" knipset jeg i Kippersundet tidligere i vinter.



Fikk dessverre ikke knipset det som til nå er den største opplevelsen som gjør vintervåtdrakta til en av mine beste investeringer. Men Ut i Naturen var med å filmet det, så dere får se når programmet blir sendt på TV. Det var faktisk i dag tidlig, og jeg har vært i ekstase siden!  Hadde aldri trodd jeg skulle få opplevd noe slikt her ute!! Spent nå?


I dag har jeg stupt ut i havet ved Atlanterhavsveien
 og svømt attmed to ville delfiner :D

Vannvittig tøft!!!

Blir stadig overrasket over Møre og Romsdal sine utrolige muligheter for flotte naturopplevelser! 
Gleder meg til å oppdage enda mer :) :)

1 kommentar:

M. Kleive sa...

Så utrolig spennende Elise! Når kommer dette på TV og på hvilken kanal? Bloggen din er fantastisk, nesten så jeg får lyst ut i naturen selv.. (nesten) hehe.