Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

mandag 5. juli 2010

Megatelt, oppussing og en liten strandtur

Her om dagen kom mamma hjem med et telt til meg. Hadde funnet et fint og billig et på europris og tenkt at det kunne EliseTheoline ha med på turene sine..

Jeg takket med et smil, satte det opp, men tenkte.. hmm, det kan allerede føles litt ensomt på alle turene alene, og med dette vil jeg vertfall føle meg ensom! Det var jo så stort!! 
Ellers så passer det jo fint når jeg har med gitaren min på tur for å rocke og danse, men det blir dårlig vær og jeg må sette meg inni teltet, og det fortsatt er stor nok plass til å rocke og danse, for teltet er så stort og flott!! Og da er det i grunn like greit at det ikke er så mange flere som er med på tur, siden jeg ikke er så flink på gitar for fingrene er så små at jeg ga opp å kunne spille. Men derfor blir det heller ingen rocking og dansing på meg, så til syvende sist sitter jeg der alene i det enorme teltet.. Og uansett om det er flere på tur blir det jo koseligere om teltet er noe mindre :)
Så jeg sa takk, men nei takk. Gi det heller til søstern som har fast følge fremover. Ho skal nemlig gifte seg 31.juli og da blir det fort en familie som trenger stort telt på tur :)

Og det blir uansett få turer for tiden. Det er nok å rutte med her hjemme!
Oppussing av båt, hus og eiendom tar tid.. 
Silver´n har fått et malestrøk og ny bunnsmurning. 
Nå ligger den ved brygga og bare venter på at jeg skal bli ferdig med båtførerprøven.. 

 
På med bua dressen 
og spyle bort all salt og skjit så huset blir klar for beis

De siste dagene har jeg slikka sol  4-5 meter opp i solveggen med malespann og kost. Og jeg digger det!
Arvet fra mamma å syns at det er kjempegøy å beise hus :) 
..noe mamma og pappa syns er veldig greit..


Pappa derimot liker seg bedre som byggmester. Mammas drøm er å bo en plass hvor plantene ikke dør av det hissige været som er her ute. Og for at pappa fortsatt skal få bo med både båtene sine og mamma, jobber han for at hun snart kan plukke sin egen salat av alle slag som vokser lunt og godt inne i et drivhus. Og han gleder seg like mye for at han nå får en ny fin plass hvor han kan nyte nytrekkeren(kaffi).
Dere er så søte 

Men en sen kveld var det så fint at vi måtte ta turen ut etter endt arbeidsdag..

Et kvarters tid unna ligger Farstadsanda.
 En stor og fin sandstrand med muligheter for surfing, kiting

 og å oppleve nydelig solnedgang..
Vi kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har vært der flere ganger..
 Jeg har vært innom to ganger før, men mamma hadde visst aldri vært der før!!

Dessverre var vi ikke alene! Knott og mygg.. fysjameg!!!

Helt utrulig hvor fint det var!! 
Der er i slike stunder jeg blir så takknemlig og tenker at shit,
 Gud er så sinnsjukt sjenerøs! Skapt alt dette for at vi skal kunne nyyte det :)

og nyyte det, det gjorde vi!!
 Anbefaler absolutt å gå kyststien fra Farstadsanda til Nordneset fyr. 
En fantastisk fin tur :)

Ingen kommentarer: