Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

fredag 8. oktober 2010

EliseTheolines nattsafari

 EliseTheolines nattsafari ble tilfeldigvis en greie den natta da MajaEmilie og jeg var sjåfør for nabo`n som ikke var helt klar for å legge seg enda og ønsket en ekstra kjørerunde før vi kjørt´n hjem.. På runden så vi to dansende rådyr, som egentlig sto å utfordra hverandre, for plutselig var de i full slosskamp. Det var rått det! Så kom en rev med fugl i kjeften springende fremfor bilen. Likeså gjorde fire hjorter før de hoppet over et gjerde og ble stående like ved å se på oss. Den natta møtte vi flere rådyr, rev og også flaggermus.. kjempeartig! For et par dager siden tikket det inn en melding fra nabo`n om vi ikke skulle ta en safaritur igjen. Jeg inviterte med Anita, pakket sekken og plukket opp folket litt før midnatt.. nattetid er nemlig tiden da dyrene våkner til liv.

Marius og Anita
Forrige gang var på sommertid med lyse netter,
 men denne gangen måtte vi bruke lommelykter for å se noe..  

 Så ikke mye annet en mange par lysende øyne ute i mørket,
men det var faktisk litt spennende det og :)
Minnet meg om en safariovernatting jeg hadde med FBOklassen i Kenya for et par år siden. Noen av oss lå ute på en nokså tørrlagt elv for se på Afrikas vakre stjernehimmel. Var egentlig ikke helt greit å ligge så langt utpå, men der var det ikke trær i vegen. Mens vi lå og snakka ble det etterhvert helt mørkt og en av oss kom til slutt på at vi kanskje burde sjekke om det var noen dyr i nærheten. Han tok frem lommelykta og lyste rundt oss.. kommer aldri til å glemme de neste sekunda!! Alt vi så var mange par lysende øyne fra ett eller annet stort dyr bare noen meter unna. De to bevepna kenyanske vaktene som satt lengre oppe ved elvebredden for å passe på alle sammen, ble helt vill og ropte at vi måtte komme oss opp til elvebredden fortest mulig. Vaktene hadde lyskastere så vi fikk se hva slags dyr det var. Ojsann.. vi lå visst mellom et lite vannhull og en gjeng buffler. Et av de farligste dyrene man kan møte på i Afrika! Jaja, utrolig artig å ha opplevd når det gikk så bra :)

Var så lite dyr denne natta at en sauegjeng ble en av hovedattraksjonene..
men de ble spennende nok på nært hold :) 

 

Men et dekk ble faktisk nesten enda mer spennende.. for det kom så brått på og unnskyld meg, men hva i all verden gjør et dekk, stående alene på denne måten, langt ute på en skogveg..!?

Vi roet oss ned, mannet oss opp, gikk ut.. og tente bål :)
I sekken hadde jeg nemlig pakka teppe, sitteunderlag, ved, grillspyd og marmallows!

Leker ikke safari for å si det sånn! :)



BRÆNJT!
he he, god stemning for det om :D

Er nattsafari noe for deg?

Da er det bare å booke nattsafaritur på facebookgruppa EliseTheoline´s nattsafari  :D
hehe.. skal det være, så skal det være ;)

Ingen kommentarer: