Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

lørdag 8. juni 2013

Skulle trodd jeg drømte!

Skuffelser i livet kan senere vise seg å være en god ting allikevel. 
Jeg prøvde meg på en alternativ søknad i fjor med referanser og skriv fra legen, 
for kanskje å få være så heldig å få gå forbi eksamen,
men til stor skuffelse så kom jeg ikke inn på noe studie..

§ 3-2. Dispensasjon
(1) Institusjonene kan i særskilte tilfeller gjøre unntak fra kravet om generell studiekompetanse for søkere som ikke fyller mer enn 24 år i opptaksåret. Vilkåret for slik dispensasjon er at søkeren kan dokumentere at det ikke har vært mulig, på grunn av varig sykdom, funksjonshemming eller lignende, å tilfredsstille enkelte av de kravene som normalt blir stilt for å bli tilkjent generell studiekompetanse.
(2) Utdanningsinstitusjonen må vurdere kvalifikasjonene i forhold til det faget som søkeren ønsker å studere, og finne fram til egnete og hensiktsmessige framgangsmåter for slike vurderinger. Søkeren må ha nødvendige faglige forutsetninger for å gjennomføre det aktuelle studiet uten å ha generell studiekompetanse.
0
Endret ved forskrift 28 nov 2011 nr. 1145 (i kraft fra studieåret 2012-2013).

 Deretter føltes det bedre å bare skulle fortsette i barnehagen, og droppe hele eksamen. 
Off, den eksamenen, for en terskel!!! -men nå er den forbi :) 
Og jeg står att, ett hakk sterkere, klar for å møte skolebenken igjen.

Men det å fortsette i barnehage var ikke en helt teit tanke det heller. 
Siden jeg ikke kom inn på studiet i fjor så fikk jeg muligheten 
til å begynne i Tusseladden friluftsbarnehage,
o g   j e g   e l s k e r   j o b b e n   m i n   



Det blir rett og slett helt feil å takke nei til å fortsette med 

å få gå fine ski etapper med barna.



Å ha skipauser med bålfyring, grillings og en nytrekker i termosen.



Å få hilse mer på Anne, Andor og alle andevennene deres 
som frivillig henger i fjæra sammen med oss.



Å male på steiner og alt det spennende vi finner i fjæra, og lære kreativitet av barna. 
Jeg lærer forhåpentligvis bort noe kreativitet også, men det skal være visst
-man holder seg innmari kreativ og leiken sammen med barn



Å se på de artige lokale baderne når de kommer traskende til fjæresteinene i badetøy,
 uansett vær, og stuper uti som om det var varmeste sommern. 
Alltid stas for barna å se på!




Å spikke sammen med barna. 
PS: Husk at hvis du skal spikke med barn, så bør de få en kvass kniv fremfor en ukvass, for de blir bare å måtte bruke mer styrke med kniven hvis den er ukvass, 
og da er det fort gjort å miste kontrollen på kniven!



Å nyte utsikten fra lavvoen mot Tromsø og de mange flotte fjellene rundt.



og gjerne med en nytrekker + noe godt attåt :)



Å drive med kreativ fiske og lage kreative middager




PS: Tangsalat og stråspagetti smaker nydelig til steinbit!

Å.. mye mye mer,

men kort sagt, å få være med barna og lære dem gledene og verdien med å gå UT.
Jeg valgte dermed å kombinere både jobb óg studie, og søkte på
et samlingsbasert studie i Alta.

"Studiet gir teoretiske og praktiske kunnskaper om arktisk natur, bruken av naturen 
og hvordan naturomåder kan være aktivitetsarenaer for barn og unge."

Det passer jo helt perfekt!!


De siste dagene har posten blitt hentet i stor spenning,

til brevet endelig kom...









J I P P I ! ! !

Så endte jeg jammen opp med både

drømmejobb óg drømmestudiet.


Jeg må takke mine to aller beste venner i livet, for at jeg har kommet hit hen.
For en trøst og styrke, og for en heiende motivator og støtte
de gangene jeg helst ville gi opp i frustrasjon og tårer
takk Gud og Andreas.


Og takk til Per Jarle i NRK som filmet meg og viste hele Norge 
at jeg sa jeg skulle ta opp igjen eksamen. 
Da måtte jeg jo stå på litt ekstra ;)


GLEDER MEG :D


8 kommentarer:

Magni sa...

Så bra, gratulerer!! Masse lykke til videre:)

Gunvor Hustoft sa...

HURRA for deg!
Gratulera så masse og lukke til!
Gud har kontrollen - alltid!
Og på ein god måte - iallefall når me ser veien i etterkant ........

Gunvor Hustoft
(nå ufør lærar som har hatt uteskule som hjertebarn)

June sa...

Gratulerar så overmykje!

Wenche Irene Hoksnes sa...

Helt fantastisk Elisa. Dette blir spennende!!

Silje Silje sa...

Herlig Elise! Jeg er skikkelig glad på dine vegne :-) Det kommer til deg det som er meningen, og du er så god at alt ordner seg på beste viset for deg.

Unknown sa...

Du Elise, du er bare det mest positive menneske jeg vet om. Gratulerer så mye med en velfortjent vending i livet. Jeg gleder meg til å følge deg videre!!
Klem fra Mari

obbien sa...

Gratulerer med studieplass på drømmestudiet Elise! Og med fortsatt jobb. Så fint at du trives så bra.

Så må vi jo ta oss en tur på havet snart. Har ikke glemt av turen vår - vi får få den til i løpet av sommeren eller høsten, om du har tid?

Øyvind

Thomas sa...

Gratulerar! Såg programmet "Min ungdoms vår" på tisdagen här i Finland och undrade hur det gick. Roligt att allt gick bra!